برگزاری پایلوت نمایشگاه اکسپوی دبی از اواسط اسفند تا مهرماه

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی گفت: «پایلوت بخش گردشگری و فرهنگی اکسپوی دبی ۲۰۲۰ (۲۰۲۱) را در مقیاس کوچک و در مساحت هزار مترمربع، ۱۰ روز پس از پایان نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌کنیم که امیدواریم سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حضور پررنگ و مقتدرانه‌ای در این رویداد داشته باشند.»

 به گزارش مرمت گران میراث ماندگار وابسته به شرکت عمران و مسکن سازان فارس خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا روز شنبه ۲ اسفندماه ۹۹ از برگزاری پایلوت نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ (۲۰۲۱) دبی خبر داد و افزود: «در این پایلوت که در آن نمایندگانی از حوزه‌های صنعت، تجارت، اقتصاد و حوزه‌های فرهنگی هم حضور خواهند داشت، به‌منظور آمادگی، پایش، تجمیع و توانمندی‌های سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای حضور در نمایشگاه اکسپوی دبی از تمام ذی‌نفعان سه حوزه دعوت به عمل آمده است.»

او با بیان این‌که حضور در این نمایشگاه به‌صورت رایگان است، عنوان کرد: «ما در نظر داشتیم که هم‌زمان و در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی این امکان فراهم شود، اما به‌دلیل عدم ارسال اطلاعات و محتوا از سوی استان‌ها این امکان میسر نشد و ۱۰ روز پس از اتمام نمایشگاه، سالنی به مساحت هزار مترمربع از سوی شرکت نمایشگا‌‌ه‌ها برای این کار اختصاص داده می‌شود و تا مهرماه سال آینده و هم‌زمان با برگزاری اکسپوی دبی ادامه خواهد داشت.» مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی با اشاره به رویکرد خلاقانه این رویداد، این فرصت را برای تمامی ذی‌نفعان مغتنم برشمرد و تصریح کرد: «شرط حضور، پیش‌ثبت‌نام و ارسال محتواهای نمایشی است که از استان‌ها درخواست کرده‌ایم و تمامی اطلاعات و محتواهای ارسال شده را نمایش می‌دهیم.» او به حضور مقتدارانه در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد و افزود: «متقاضیان با مراجعه به سایت www.ihcx.ir در محل تعیین شده به‌نام پایلوت نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ ثبت‌نام کرده و برنامه اجرایی خود را به این شرکت اعلام کنند.» نیکزادفر همچنین از رویدادها، همایش‌ها، بسته‌های سرمایه‌گذاری، معرفی کالاهای برند ملی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، گروه‌های آیینی و موسیقی، اطعمه و اشربه‌ محلی، مواضع طبیعی درمانی، معرفی پتانسیل‌های مقاصد مختلف گردشگری کشور، گردشگری سلامت، گردشگری الکترونیک و استارت‌آپ‌های گردشگری، روستاهای تاریخی گردشگری، لباس محلی، میراث ناملموس و اطلاعات اقوام، رسوم و آیین‌های سنتی منطقه به‌عنوان محتواهای مورد نظر نام برد.



تعداد بازدید: 4