استاد احمد شیشه گر

استاد احمد شیشه گر در سال 1328 در خانواده ای هنرمند در شهر شیراز پا به عرصه هستی گذارد. تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتـدایی گذراند و سپس در کنـار پدر هنـرمند خود- استاد محمدعلی شـیشه گر- که او نیز این هنـر را از پدران خود آموختـه بود به فراگیری هنر ساخت کاشی هفت رنگ مشغول شد. نمونه کار آنها مسجد سردار در ارومیه می باشد.

این هنرمند از سال 1342 به صـورت حرفه ای وارد بـازار کار شد و در کنار حرفه تولیدی خود با قلم فارس و سبک زندیه ، خالصانه این هنر را به مشتاقان و علاقه منـدان فراگیری آن آموخت که حاصـل این سخاوت استاد، شاگردانی بوده و هستند که خود به مرحله استادی رسیدند؛ همچون مهرزاد حسن پور و یداله کریم زاده.

اسـتاد احمد شیشه گر در همکاری خود با معـاونت صنایع دستی اداره کل میـراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، هنر طراحی و ساخت کاشی هفت رنگ را در قالب فیلم مستند- آموزشی کاشی هفت رنگ به نمایش گذارده است.

آثـار این هنرمند علاوه بر نمایشگاه های تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی، زینت بخش اماکن مذهبی، مساجد و بقاع متبرکه و حـرم های مطهـر ی همچـون مدرسه خان، مساجد وکیل و نصیرالملک در شیراز،حرم مطهر حضرت علی (ع) در نجف اشرف ، مرقد مطهر امام حسین (ع) در کربلا، حرم امام حسن عسکری (ع) در سامرا و حرم متبرک بزرگ بانوی صحرای کربلا حضرت زینب س)در دمشق (سوریه) می باشد.